Forum Home Forum Home > Various > Culture
  New Posts New Posts RSS Feed - Warcraft le film par Sam Raimi
  FAQ FAQ  Forum Search   Events   Register Register  Login Login



 

ZanZanA L'émission Metal in noise we trust...

 

Warcraft le film par Sam Raimi

 Post Reply Post Reply
Author
Message
Belial View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Northern Prince of Evil

Joined: 02 Avril 2006
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 2809
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Belial Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Topic: Warcraft le film par Sam Raimi
    Posted: 23 Juillet 2009 at 13:50
Enfin ! Ca fait littérallement des années que j'attends que l'idée se concrétise ! Et voilà que l'annonce est faite de façon plus officielle maintenant.
Et le réalisateur n'est personne d'autre que Sam Raimi (très connu pour sa trilogie d'horreur/comédie culte The Evil Dead).

Normalement c'est aux gars de Blizzard (et surtout Chris Metzen) de s'occuper de l'histoire du film, donc de ce côté-là rien à craindre, ils ne m'ont jamais déçu, et avec ses Evil Dead (il est peut-être plus connu pour ses Spider Man, mais je ne les ai pas regardés personnellement puisque ce genre de film ne m'intéresse pas), Sam Raimi doit certainement assurer !

Quote
BLIZZARD ENTERTAINMENT® AND LEGENDARY PICTURES SIGN SAM RAIMI TO DIRECT UPCOMING WARCRAFT® MOVIE

Raimi, acclaimed director of the blockbuster Spider-Man series, will bring the forces of the Horde and the Alliance to life in epic live-action film. Charles Roven's Atlas Entertainment will produce alongside Raimi's Stars Road Entertainment.

LOS ANGELES, Calif. – July 22, 2009 -- Blizzard Entertainment, Inc. and Legendary Pictures announced today that Sam Raimi has signed on to direct the eagerly-anticipated major motion picture based on Blizzard Entertainment’s award-winning Warcraft® universe. Raimi has, in the course of his career, clearly demonstrated a genius for developing and adapting existing fictional universes for mainstream audiences while staying true to the spirit of the original content.

Raimi directed the Spider-Man trilogy, which has broken box-office records around the world and garnered five Academy Award® nominations. Known for his imaginative filmmaking style, richly drawn characters and offbeat humor, Raimi wrote and directed the cult classic, The Evil Dead and produced 30 Days Of Night. He most recently wrote and directed the supernatural thriller, Drag Me To Hell.

Source.

Edited by Belial - 23 Juillet 2009 at 14:08
Simple spectateur de la décadence des mondes... témoin supérieur de l'abrutissement de masse...


http://belialmv.blogspot.com
Back to Top
pfff View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
0% tolérance!

Joined: 30 Décembre 2004
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 911
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote pfff Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juillet 2009 at 23:47
j'aurai préféré de loin un gars du genre de Peter Jackson. J'ai vu deux des trois spiderman et franchement...
Back to Top
Belial View Drop Down
Moderator Group
Moderator Group
Avatar
Northern Prince of Evil

Joined: 02 Avril 2006
Location: Tunisia
Status: Offline
Points: 2809
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Quote Belial Quote  Post ReplyReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juillet 2009 at 23:36
Pas vu les Spiderman, mais Sam Raimi a déjà fait des choses dans le domaine du fantastique donc ce n'est pas complètement nouveau pour lui. En fait il est un peu comme Peter Jackson, tous les deux ont commencé avec des films d'horreur/comédie bas budget (The Evil Dead pour Raimi, Bad Taste et Braindead pour Jackson) vers la fin des années 80/début des années 90 puis ils sont devenus trop connus grâce à ces films gros budget qui n'ont rien à voir avec leurs débuts.

Edited by Belial - 27 Juillet 2009 at 23:37
Simple spectateur de la décadence des mondes... témoin supérieur de l'abrutissement de masse...


http://belialmv.blogspot.com
Back to Top
 Post Reply Post Reply
  Share Topic   

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 11.01
Copyright ©2001-2014 Web Wiz Ltd.

This page was generated in 0.094 seconds.


ACCUEIL NEWS NETWORK OUTILS COPYRIGHTS
  • ZanZanA WebRadiO finance
    les droits d'auteur à la SABAM,
    de ce fait la diffusion
    de cette radio est légale.
  • Contact : zanzana[dot]webradio{at]gmail[dot]com